Jumaat, 6 Julai 2018

Drama Semerah Cinta Humairah lakonan Fahrin Ahmad dan Janna Nick

Drama Semerah Cinta Humairah akan bersiaran di Slot Samarinda TV3. Bakal mula ditayangkan pada 24 Julai 2018, setiap Isnin hingga Rabu jam 10 malam. Berlangsung selama 15 episod. Drama ini diarahkan oleh Zamri Zakaria dan merupakan terbitan Orangetree Production Sdn Bhd.

drama semerah cinta humairah tv3

Para Pelakon

Fahrin Ahmad, Janna Nick, Fadlan Hazim, Idzham Ismail, Kuza, Mahmud Alibashah , Fadilah Mansor, Fish Fazil, Fimie Don, Kismah Johar, Feiyna Tajudin, Wan Sharmila.


Sinopsis Drama Semerah Cinta Humairah

Humairah(23 tahun)dijodohkan dengan Shahir(28 tahun)sebagai meneruskan tradisi kahwin muda dalam keluarganya. Perkahwinan ini tak bermakna kepada Shahir. Dia ada kekasih, Camelia (27 tahun). Humairah mengandung dan lahirnya Harith.

Saiful, kekasih lama Humairah(adik Shahir)balik dari London “As a Wake Up Call” kepada hubungan dingin Humairah dan Shahir. Shahir cemburukan Saiful dan Humairah. Camelia terus cari helah pisahkan mereka. Datin Suria berusaha rapatkan mereka. Musibah datang,Shahir kemalangan,lumpuh dari pinggang ke bawah, Shahir nak ceraikan Humairah tapi HUmairah tak mahu.

Dia tetap di sisi suaminya. Camelia tinggalkan Shahir.Humairan dapat jumpa ibunya yang sekian lama dicari. Camelia dan sekutunya Hisyahm ditangkap dan didapati bersalah mencuri duit dan merancang kemalangan yang menimpa Shahir. Semua yang berlaku terhadap Humairah dan keluarga mentuanya, hanya kerana DENDAM.

Gambar Pelakon

pelakon drama semerah cinta humairah tv3